30.3.2020

האם כדאי לעבוד מהבית?

למי כדאי לעבוד מהבית?

אם אתם בעלי מקצוע שלא מוצאים עצמם בשוק העבודה כשכירים או שאתם אוהבים שעות גמישות או שאולי אתם צריכים הכנסה נוספת, עבודה מהבית יכולה להיות פיתרון זול ונוח מאוד עבורכם. עבודה מהבית יכולה להיות מאוד מפתה, השעות הגמישות, האפשרות לעשות דברים נוספים מהבית, לשמור ולהיות עם הילדים או עם בעלי החיים. היום עבודה מהבית היא שכיחה ורבים מנצלים את האפשרויות שאינטרנט מציע. ולמרות זאת אם אתם אוהבים להיות בסביבת אנשים, לצאת מהבית, להתלבש יפה ושייראו אותכם, כנראה שעבודה מהבית לא מתאימה לכם. למי עבודה מהבית מתאימה ולמי לא? תמשיכו לקרוא.

1. גמישות
הגמישות והעצמאות של העובדים מהבית יכולים להיות מאוד משחררת עבור אנשים מסוימים. עבור אחרים מדובר בהרבה זמן מול הטלוויזיה ונטפליקס וגלישה חסרת תכלית ברשתות החברתיות. הגמישות היא יתרון משמעותי עבור אלו שאינם מוצאים עצמם במסגרות הקבועות של 08:00-17:00 או אלו שנמאס להם ממשמרות מייגעות ומשתנות. עבודה מהבית גם משחררת אותנו מנסיעות ארוכות ועמידה בפקקי תנועה שלא זזים. אך שמירה על סדר יום מאורגן הופכת קשה יותר. כדי לא לפגוע בגמישות ובדברים הטובים שבעבודה מהבית כדאי להכין רשימת מטלות הקשורות לעבודה. או ליצור לוח מטרות יעד עם תאריכים שיעזרו לנו ליצור מרחב מובנה שבו אנחנו עובדים.

" עבודה מהבית מתאימה לאנשים שיש להם משמעת עצמית גבוהה. "

2. לחץ וחרדה
במאמר ארוך שהתפרסם באתר HUFFPOST, ומצטט מספר מחקרים נמצא שאנשים שעוברים לעבודה מהבית עושים זאת כדי למצוא איזון בין החיים הפרטיים שלהם לחייהם המקצועיים. ובכל זאת בגלל שאנחנו עובדים מהבית אנחנו מרגישים צורך להוכיח את עצמנו יותר ממי שעובד במשרד. חלק מהצורך להוכיח עצמנו יכול להפוך לניסיון להיראות עסוקים יותר או לחילופין להיות זמינים כל הזמן. הדבר יכול ליצור לחץ מיותר. היטשטשות בין חיי המשפחה וחיי העבודה יכולים ליצור מצב בו הסביבה אינה ממש תומכת בעבודה מהבית אם הם חושבים שעבודה מהבית משמעותה לעשות את מטלות הבית תוך כדי עבודה. הרצון להספיק הכל יכול לגרום לחרדה. נוסף על כך, עובדים מהבית זקוקים ליצירת מעגלים חברתיים פעילים מאחר ואין להם מקום עבודה שמתפקד גם כמקום חברתי. היעדר כל פעילות חברתית יכולה ליצור תחושה של דיכאון שכדאי להימנע ממנה.

 "עובדים מהבית זקוקים ליצירת מעגלים חברתיים פעילים מאחר ואין להם מקום עבודה שמתפקד גם כמקום חברתי."

3. עצמאות
יש אנשים שהמשרד אינו מקום אידיאלי עבורם. מערכות היחסים עם שאר העובדים יוצרים עבורם תחושות של לחץ וחרדה. והבוס מבקש דברים לא הגיוניים ולא ברורים והמקום יוצר ביקורת לא בריאה. עבודה מהבית מתאימה מאוד לאנשים שצריכים את עצמאותם ואינם רוצים לעבוד עבור מישהו אחר. זאת למרות שישנן הרבה חברות שמפעילות עובדים מהבית והדבר כולל בקרה על העובדים בזמן אמת ומעקב. עבודה מהבית יכולה להתפרש בכמה מובנים. אפשר לעבוד מהבית עבור חברה שמפעילה עובדים מהבית. ואפשר לעבוד מהבית עבור עצמנו. עבור אלו שרוצים לעבוד מהבית למען עצמם עבודה מהבית היא יציאה לעצמאות חסרת תלות באף אחד. מנהל או עובדים נוספים.

 "עבור אלו שרוצים לעבוד מהבית למען עצמם עבודה מהבית היא יציאה לעצמאות חסרת תלות באף אחד."

4.יעילות
לעובדים מהבית אין עמיתים לעבודה, במידה מסוימת אין שיחות חולין שיוציאו אותנו מהריכוז ויפריע. אבל בעבודה מהבית אין מי שיפקח עלינו, אין תחושה של מערכת של עובדים שיוצרת יחד מוטיבציה והנעה לפעולה או לחילופין, אווירה שיוצרת תחרות. עבור אנשים שאווירה כזו יוצרת עבורם לחץ, כדאי לעבוד מהבית. אבל עבור אלו שאינם יודעים כיצד להישאר עם מוטיבציה גבוהה הדבר עלול ליצור בעיה. עבודה מהמשרד יוצרת סדר יום מובנה ותחושה של קהילתיות, ונוכחות המנהל נותנת תחושת אחריות. כדי לעבוד ביעילות מהבית יש לשמור על סדר יום, להתעורר מוקדם, בדרך כלל מומלץ אפילו להתלבש כדי לצאת מאווירת הפיג'מה, עדיף וכדאי לא לעבוד מחדר השינה מאחר ואז אין הפרדה בין עבודה לשעות פנאי. וכדאי מאוד להתנתק ממכשירים שיסיחו את דעתנו, כלומר לא כדאי לעבוד כשברקע עובדת הטלווויזיה, או כשפייסבוק בצד השני של המסך.

 "כדי לעבוד ביעילות מהבית יש לשמור על סדר יום"

5. הכנסה
יש היום כלים שונים וממש טובים ואתרים שמאפשרים ליצור הכנסה מהבית. פסיבית או לא. מספיק להקליד בגוגל את החיפוש "איך לעשות כסף מעבודה מהבית", הרעיונות, האנשים, ההרצאות והמדריכים לא יתעכבו להגיע. אפשר לעשות כסף משיווק שותפים, אך הדבר לא מצליח לכולם והדבר מצריך אנשים אנרגטיים ושיווקים. בנוסף, בעולם האינטרנט כולם צריכים תוכן ויצרני תוכן יכולים להרוויח כסף מהבית, בכתיבת תוכן, ביצירה, עיצוב. אם יש לכם מקצוע ואתם פשוט רוצים לעבור בו מהבית באמצעות הכלים שיש באינטרנט כדאי ללמוד את רזי השיווק הדיגיטלי הממומן וזה האורגני, לדעת זה תמיד טוב.


"אם יש לכם מקצוע ואתם פשוט רוצים לעבור בו מהבית באמצעות הכלים שיש באינטרנט כדאי ללמוד את רזי השיווק הדיגיטלי הממומן וזה האורגני, לדעת זה תמיד טוב."

לסיכום : אפשר לייצר הכנסה טובה מאוד בעבודה מהבית, הכנסה פסיבית או פעילות אקטיבית כמו פתיחת חנות אינטרנטית שמוכרת את הטובין שלנו. יחד עם זאת, עסק הפועל באינטרנט אינו שונה מהותית מכל עוסק עצמאי, המתאים יותר לאנשים יזמים עם חושים עסקיים. באינטרנט ישנן פלטפורמות כמו ,Etsy, ebay
מרמרלדה מרקט, וכ"ו אשר עוזרים לעוסקים ביתיים למכור את המוצרים שלהם כך שלא כולנו חייבים להיות בעלי חושים עסקיים מחודדים. לאחר שזה נאמר, כמו בכל דבר חשוב ללמוד את השטח לפני שפורצים אל עולם העסקים. עבור אלו שמצאו עבודה מהבית או חושבים על עבודה מהבית כשכירים או פרילנסרים, אל תשכחו לצאת מהבית כדי להתרענן, הבית יכול להיות המקום הבטוח, אבל בדידות לא מומלצת.

תגובה 1:

  1. בואו לנהל לעצמכם את הלו"ז! מגוון רחב של עבודות מהבית בלוח עבודה מהבית https://www.avoda-mehabait.co.il/
    שמתעדכן ומתחדש בכל זמן!

    השבמחק