כל עסק וכל מפרסם בעל מוצר צריך אתר. אתרי אינטרנט, וייצוג באינטרנט וברשתות החברתיות הוא הכלי הפירסומי היעיל והשכיח ביותר היום. לכן יש צורך לבער כמה מושגים לפני שפונים למלאכת הקמת האתר ותפעולו.
בונה / מתכנת אתר :
למען האמת אחד הדברים הראשונים שבעל אתר עתידי פונה לעשות הוא לפנות אל בונה אתרים. האינסטינקט הראשוני אולי נראה הגיוני, אך רבים לא מבינים שיצירת אתר אינה כוללת רק בונה אתרים, ולמעשה תפקיד בונה האתרים הוא בהתחלה ובאמצע.
איפיון: בעל אתר עתידי צריך לדעת מה הוא רוצה שיהיה באתר שלו. למי הוא מיועד. כלומר, מי הם קהל היעד שלו ואיזה תוכן יוצג באתר ובאיזה אופן. לבונה אתרים בעל ניסיון יש ידע מסוים כיצד אתרים מסוימים צריכים להיראות וכיצד יש לבנות אותו בהתאם לצרכים המיוחדים של הלקוחות. השיחה הראשונה התורמת לאיפיון האתר היא הכרחית ביותר שכן כך בונה האתר מבין את כוונת בעל האתר ומחליט אם יש צורך במערכת לניהול תוכן (CMS, כמו wordpress, Jommla וכ"ו) ואיזו מערכת.
הדבר הכרחי שכן לאחר ההחלטה על הפלטפורמה, בונה האתר צריך ליידע את בעל האתר איזה סוג שרת הוא יצטרך.
שרת : ישנם שני סוגי שרתים שכיחים, windows ולינוקס כל אחד נקשר בטכנולוגיות שונות. לינוקס נקשר לקוד הפתוח ואילו ווינדוס אל טכנולוגית net. בין היתר.
בשרת מאחסנים את האתר כאשר הוא יהיה מוכן בתשלום שנע בין עשרות שקלים לחודש. אם האתר לא יתאחסן על שרת חיצוני האתר לא ישותף עם שאר העולם. שירות האחסון מתבצע דרך אתרים שונים באינטרנט כאשר השרתים עצמם (המכונה) נמצאת במקומות שונים. אם האתר מיועד לקהל גלובלי עדיף שהשרת יהיה מחו"ל, אם הקהל מקומי ומיועד רק לישראל עדיף שהשרת יהיה ישראלי גם כן. אך אין זו חובה.
חברת אחסון השרתים נותנת דברים נוספים פרט לאחסון האתר אך הדברים החשובים הם, מתן שירות טוב למקרה הצורך ואבטחה גבוהה המתעדכנת תדיר. (האקרים פורצים גם אתרים...)
כתובת דומיין : כתובת דומיין היא כתובת האתר. כמו הכתובת (http://www.ynet.co.il) אך ישנם דרכים נוספות לכתובת דומיין. אם לאתר אין כתובת דומיין, יהיה קשה לאתר אותו במרחבי הרשת. כדאי שכתובת האתר תעיד על שם העסק או הדבר אותו האתר מקדם, גם כדי שלקהל יהיה קל להגיע אליו אך חושב מכך, כדי שלאתרי חיפוש (google, bing וכ"ו) יהיה קל למצוא אותו ולשייך אותו. באתרים באמצעותם קונים את כתובת האינטרנט, כותבים איזו כתובת פנויה לשימוש ואיזו כבר בשימוש על ידי מישהו אחר.
עיצוב האתר : עיצוב האתר הוא עוד נספח חשוב לאתר מוצלח, הוא צריך להיות נוח לשימוש, נגיש וברור (ממשק משתמש). ישנם מעצבי אתרים רבים שהם גם בוני אתרים אך חשוב להבין שמדובר בשני דברים שונים.
מעצב האתר אחראי על עיצובו, בונה האתר אחראי לקוד ולכך שהאתר יעבוד כאשר הוא בשרת.
היום למעצבי אתרים יש מושג ברור בבניית אתרים ולכן הם מבינים טוב יותר היכן נמתח הגבול ומה בונה האתר יכול לעשות ולא יכול לעשות.
יחד עם בעל האתר צריך להחליט האם העיצוב יהיה מנימליסטי, מה יהיו הצבעים, האם יהיה לוגו, דמויות קטנות באתר והאם הטרנדים החמים בעולם עיצוב האינטרנט והאפליקציות יכול להתאים לאתר.
איפיון האתר מתקשר רבות גם לתהליך עיצוב האתר.
מקדם אתרים : לאחר שבעל האתר החליט מה יהיה באתרו, מי יהיה קהלו, כיצד הוא ייראה ולאחר שבונה האתרים סיים לבנות את האתר. עולה שאלה נוספת באיפיון האתר - מלבד הצורך של כל בעל אתר שאתרו יהיה הראשון בחיפוש בגוגל, צריך להבין שיש שני סוגים של קידום אתרים. ממומן ואורגני.
אם האתר הוא אתר סטטי (אין בו מערכת לניהול תוכן והוא כמו מודעה מודפסת, אלא רק באינטרנט), יכול להיות שקידום אורגני רגיל לא יספיק.
שכן גוגל ואתרי חיפוש האתרים מוציאים מהאתר את התוכן הרלוונטי בו לחיפוש שהאנשים עשו. ככול שבאתר יש יותר תוכן (מאמרים, תוכן משתנה ומתחלף) הוא 'כביכול' מקודם יותר. מנועי החיפוש מחפשים מילים רלוונטיות ואישרור שהתוכן המוצג באתר אמיתי ורלוונטי למחפש.
קידום אתרים יכול להיות מסובך. והוא מאוד תלוי בדרישות של בעל האתר ומה הידע שלו.
המקום הראשון בגוגל אינו תמיד מובטח.
תחזוק האתר :
אם באתר ישנו בלוג, או מאמרים ויש צורך לתפעל אותו ולהוסיף ולהוריד ממנו דברים רלוונטיים מידי כמה זמן, אז בעל האתר צריך מתפעל אתר (או וובמאסטר), שיהיה אחראי לתוכן המתחלף בו.
בונה / מתכנת אתר :
למען האמת אחד הדברים הראשונים שבעל אתר עתידי פונה לעשות הוא לפנות אל בונה אתרים. האינסטינקט הראשוני אולי נראה הגיוני, אך רבים לא מבינים שיצירת אתר אינה כוללת רק בונה אתרים, ולמעשה תפקיד בונה האתרים הוא בהתחלה ובאמצע.
איפיון: בעל אתר עתידי צריך לדעת מה הוא רוצה שיהיה באתר שלו. למי הוא מיועד. כלומר, מי הם קהל היעד שלו ואיזה תוכן יוצג באתר ובאיזה אופן. לבונה אתרים בעל ניסיון יש ידע מסוים כיצד אתרים מסוימים צריכים להיראות וכיצד יש לבנות אותו בהתאם לצרכים המיוחדים של הלקוחות. השיחה הראשונה התורמת לאיפיון האתר היא הכרחית ביותר שכן כך בונה האתר מבין את כוונת בעל האתר ומחליט אם יש צורך במערכת לניהול תוכן (CMS, כמו wordpress, Jommla וכ"ו) ואיזו מערכת.
הדבר הכרחי שכן לאחר ההחלטה על הפלטפורמה, בונה האתר צריך ליידע את בעל האתר איזה סוג שרת הוא יצטרך.
שרת : ישנם שני סוגי שרתים שכיחים, windows ולינוקס כל אחד נקשר בטכנולוגיות שונות. לינוקס נקשר לקוד הפתוח ואילו ווינדוס אל טכנולוגית net. בין היתר.
בשרת מאחסנים את האתר כאשר הוא יהיה מוכן בתשלום שנע בין עשרות שקלים לחודש. אם האתר לא יתאחסן על שרת חיצוני האתר לא ישותף עם שאר העולם. שירות האחסון מתבצע דרך אתרים שונים באינטרנט כאשר השרתים עצמם (המכונה) נמצאת במקומות שונים. אם האתר מיועד לקהל גלובלי עדיף שהשרת יהיה מחו"ל, אם הקהל מקומי ומיועד רק לישראל עדיף שהשרת יהיה ישראלי גם כן. אך אין זו חובה.
חברת אחסון השרתים נותנת דברים נוספים פרט לאחסון האתר אך הדברים החשובים הם, מתן שירות טוב למקרה הצורך ואבטחה גבוהה המתעדכנת תדיר. (האקרים פורצים גם אתרים...)
כתובת דומיין : כתובת דומיין היא כתובת האתר. כמו הכתובת (http://www.ynet.co.il) אך ישנם דרכים נוספות לכתובת דומיין. אם לאתר אין כתובת דומיין, יהיה קשה לאתר אותו במרחבי הרשת. כדאי שכתובת האתר תעיד על שם העסק או הדבר אותו האתר מקדם, גם כדי שלקהל יהיה קל להגיע אליו אך חושב מכך, כדי שלאתרי חיפוש (google, bing וכ"ו) יהיה קל למצוא אותו ולשייך אותו. באתרים באמצעותם קונים את כתובת האינטרנט, כותבים איזו כתובת פנויה לשימוש ואיזו כבר בשימוש על ידי מישהו אחר.
עיצוב האתר : עיצוב האתר הוא עוד נספח חשוב לאתר מוצלח, הוא צריך להיות נוח לשימוש, נגיש וברור (ממשק משתמש). ישנם מעצבי אתרים רבים שהם גם בוני אתרים אך חשוב להבין שמדובר בשני דברים שונים.
מעצב האתר אחראי על עיצובו, בונה האתר אחראי לקוד ולכך שהאתר יעבוד כאשר הוא בשרת.
היום למעצבי אתרים יש מושג ברור בבניית אתרים ולכן הם מבינים טוב יותר היכן נמתח הגבול ומה בונה האתר יכול לעשות ולא יכול לעשות.
יחד עם בעל האתר צריך להחליט האם העיצוב יהיה מנימליסטי, מה יהיו הצבעים, האם יהיה לוגו, דמויות קטנות באתר והאם הטרנדים החמים בעולם עיצוב האינטרנט והאפליקציות יכול להתאים לאתר.
איפיון האתר מתקשר רבות גם לתהליך עיצוב האתר.
מקדם אתרים : לאחר שבעל האתר החליט מה יהיה באתרו, מי יהיה קהלו, כיצד הוא ייראה ולאחר שבונה האתרים סיים לבנות את האתר. עולה שאלה נוספת באיפיון האתר - מלבד הצורך של כל בעל אתר שאתרו יהיה הראשון בחיפוש בגוגל, צריך להבין שיש שני סוגים של קידום אתרים. ממומן ואורגני.
אם האתר הוא אתר סטטי (אין בו מערכת לניהול תוכן והוא כמו מודעה מודפסת, אלא רק באינטרנט), יכול להיות שקידום אורגני רגיל לא יספיק.
שכן גוגל ואתרי חיפוש האתרים מוציאים מהאתר את התוכן הרלוונטי בו לחיפוש שהאנשים עשו. ככול שבאתר יש יותר תוכן (מאמרים, תוכן משתנה ומתחלף) הוא 'כביכול' מקודם יותר. מנועי החיפוש מחפשים מילים רלוונטיות ואישרור שהתוכן המוצג באתר אמיתי ורלוונטי למחפש.
קידום אתרים יכול להיות מסובך. והוא מאוד תלוי בדרישות של בעל האתר ומה הידע שלו.
המקום הראשון בגוגל אינו תמיד מובטח.
תחזוק האתר :
אם באתר ישנו בלוג, או מאמרים ויש צורך לתפעל אותו ולהוסיף ולהוריד ממנו דברים רלוונטיים מידי כמה זמן, אז בעל האתר צריך מתפעל אתר (או וובמאסטר), שיהיה אחראי לתוכן המתחלף בו.
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה