כל בעל עסק קטן וכל עצמאי, כולל אלו המפעילים בלוגים, ולוגים ואתרים שונים שואפים להשיג כמה שיותר כניסות לאתרם וכפועל יוצא, להשיג דירוג גבוה במנוע החיפוש של גוגל. זהו אחד הנושאים החמים ביותר היום. חיפוש מילות המפתח 'קידום אתרים ושיווק באינטרנט' יוביל לכל כך הרבה תוצאות רלוונטיות כך שזה מדגיש כמה ביקוש יש היום לעולם הפירסום באינטרנט. חשוב לדעת שעולם השיווק והפרסום באינטרנט רווי שקרים והבטחות שאף אחד לא באמת יכול לממש. אז, מה קידום אתרים ושיווק באינטרנט באמת אומר? וכיצד ניתן ליישם את הדברים בפועל בצורה ריאליסטית.
עמוד עסקי ברשתות חברתיות
זה כנראה הדבר הראשון שצריך לעשות כדי לבסס נוכחות באינטרנט. היום פייסבוק, אינסטגרם וכן הלאה הם הקניון, הפארק ובית הקפה. כולם נפגשים שם ומקבלים הודעות גם כשהם לא נמצאים באופן ישיר באפליקציות או באתר. פתיחת חשבון עסקי הוא דבר פשוט ביותר, אך ניהול העמוד הוא מסובך יותר ויש לו כללי אצבע של עשה ואל תעשה בנוסף, ידע ויכולת להבין ולנתח ולפעול על פי הנתונים הסטטיסטיים של העמוד דורשים ידע מקצועי בפרסום מוצלח ברשתות חברתיות.
חשוב להבין כי לייקים מרובים ושיתופים (Share) לא יביאו לכם בהכרח לידים. על כל כמות מכובדת של לייקים תקבלו אולי ליד איכותי אחד. עיקר העניין הוא להיות נוכחים ופעילים כדי שהשם שלכם יצוץ כשמישהו באמת זקוק לכם ולמוצר שלכם.
בניית אתר
שיווק באינטרנט אומר קודם כל לבסס נוכחות בעולם האינטרנט. ניתן פשוט לגשת אל האתרים החברתיים ולפתוח עמוד עסקי אך כדי לבסס נוכחות למציאת לידים איכותיים לעסק, צריך עמוד אינטרנט מקצועי. הוא לא חייב להיות אתר אינטרנט יקר ומטורף עם המון אנימציות ואיורים ותוכן יוצא מן הכלל. אבל ללא שמץ של ספק אתר אינטרנט איכותי הוא חלק מהמותג. בעידן האינטרנט אתר ברשת הוא חלק חשוב מהמערך השיווקי של העסק שלכם ובמקרים רבים, משלים את מה שאתרים חברתיים כמו אינסטגרם ופייסבוק אינם יכולים לכסות.
שזה אומר, שהלקוחות שלכם מחפשים סוג של אמינות ומהימנות באינטרנט ואתר אינטרנט מהווה אינדיקציה מסוימת לרצינות של המותג שלכם.
קידום אתרים
אין היום דפי זהב. כשהספר 'דפי זהב' היה קיים זה היה פשוט יותר, אלו שהיה להם יותר מזומנים פנו אל דפי זהב וקנו לעצמם מודעה בולטת יותר וכך נוצרה נוכחות גדולה יותר אל מול המתחרים. היום יש את גוגל, כאשר לעומת גוגל מנועי חיפוש אחרים זוכים להתייחסות נמוכה יותר. הבעיה עם גוגל היא שהיא יוצרת תחרות כמעט מוגזמת. פרסום ממומן היום הוא יותר אפקטיבי מאחר וגוגל יודעת להתאים את המודעה שלכם לקהל ממוקד יותר. אך התחרות הגדולה על מקום טוב בגוגל יוצר מצב בו נשלם על מודעה כדי להיות בין שלושת התוצאות בחלק המודעות של גוגל, אבל מישהו יקדים אותנו.
לעומת זאת לא כולם רוצים לשלם על מודעות בגוגל או עבור גוגל אד וורדס ובאמת שאפשר להשיג תוצאות טובות בלי קידום ממומן. החלק הזה הוא נתון לויכוח מאחר ויש גרסה הטוענת שאי אפשר להבטיח תוצאות טובות בגוגל ויש את אלו המשוכנעים שזה תלוי במקדם האתרים ששילמתם לו.
שניהם לא לגמרי צודקים. לגוגל יש סוג של מצבי רוח (מאחר ואני לא משתמשת במושגים מקצועיים). זו חברה שממשיכה לשנות את המוצר שלה ולשפר את אפשרויות החיפוש והתוצאות ולכן הדבר יוצר שינויים. התזוזות בתוצאות החיפוש הן יחסית דינמיות (ביחס לתחום בו אתם עוסקים ולתחרות שיש בתחום העסק שלכם) וקשה לנבא אם המקדם שלכם באמת יצליח להוביל אתכם לחמשת התוצאות הראשונות. קידום באינטרנט היא עבודה שיווקית וכשהיא עובדת טוב זה סימן שמי שעבד על הקידום עשה זאת בצורה סיזיפית.
שיווק באינטרנט
שיווק באינטרנט הוא לא חיה מוזרה אלא חלק מעולם השיווק והפרסום היום. פליירים, נוכחות בעיתונים ופרסומות בטלוויזיה לא שונות מהותית מהפרסום והשיווק באינטרנט. פילוח קהילות ומציאת הקהל האולטימיטיבי שיצור לידים דורש השקעה השווה להשקעה של חברת פרסום ושיווק וכדאי למצוא מישהו מקצועי ועם ניסיון שיכול לספק תוצאות.
עמוד עסקי ברשתות חברתיות
זה כנראה הדבר הראשון שצריך לעשות כדי לבסס נוכחות באינטרנט. היום פייסבוק, אינסטגרם וכן הלאה הם הקניון, הפארק ובית הקפה. כולם נפגשים שם ומקבלים הודעות גם כשהם לא נמצאים באופן ישיר באפליקציות או באתר. פתיחת חשבון עסקי הוא דבר פשוט ביותר, אך ניהול העמוד הוא מסובך יותר ויש לו כללי אצבע של עשה ואל תעשה בנוסף, ידע ויכולת להבין ולנתח ולפעול על פי הנתונים הסטטיסטיים של העמוד דורשים ידע מקצועי בפרסום מוצלח ברשתות חברתיות.
חשוב להבין כי לייקים מרובים ושיתופים (Share) לא יביאו לכם בהכרח לידים. על כל כמות מכובדת של לייקים תקבלו אולי ליד איכותי אחד. עיקר העניין הוא להיות נוכחים ופעילים כדי שהשם שלכם יצוץ כשמישהו באמת זקוק לכם ולמוצר שלכם.
בניית אתר
שיווק באינטרנט אומר קודם כל לבסס נוכחות בעולם האינטרנט. ניתן פשוט לגשת אל האתרים החברתיים ולפתוח עמוד עסקי אך כדי לבסס נוכחות למציאת לידים איכותיים לעסק, צריך עמוד אינטרנט מקצועי. הוא לא חייב להיות אתר אינטרנט יקר ומטורף עם המון אנימציות ואיורים ותוכן יוצא מן הכלל. אבל ללא שמץ של ספק אתר אינטרנט איכותי הוא חלק מהמותג. בעידן האינטרנט אתר ברשת הוא חלק חשוב מהמערך השיווקי של העסק שלכם ובמקרים רבים, משלים את מה שאתרים חברתיים כמו אינסטגרם ופייסבוק אינם יכולים לכסות.
שזה אומר, שהלקוחות שלכם מחפשים סוג של אמינות ומהימנות באינטרנט ואתר אינטרנט מהווה אינדיקציה מסוימת לרצינות של המותג שלכם.
קידום אתרים
אין היום דפי זהב. כשהספר 'דפי זהב' היה קיים זה היה פשוט יותר, אלו שהיה להם יותר מזומנים פנו אל דפי זהב וקנו לעצמם מודעה בולטת יותר וכך נוצרה נוכחות גדולה יותר אל מול המתחרים. היום יש את גוגל, כאשר לעומת גוגל מנועי חיפוש אחרים זוכים להתייחסות נמוכה יותר. הבעיה עם גוגל היא שהיא יוצרת תחרות כמעט מוגזמת. פרסום ממומן היום הוא יותר אפקטיבי מאחר וגוגל יודעת להתאים את המודעה שלכם לקהל ממוקד יותר. אך התחרות הגדולה על מקום טוב בגוגל יוצר מצב בו נשלם על מודעה כדי להיות בין שלושת התוצאות בחלק המודעות של גוגל, אבל מישהו יקדים אותנו.
הקידום הממומן מופיע בראש התוצאות |
לעומת זאת לא כולם רוצים לשלם על מודעות בגוגל או עבור גוגל אד וורדס ובאמת שאפשר להשיג תוצאות טובות בלי קידום ממומן. החלק הזה הוא נתון לויכוח מאחר ויש גרסה הטוענת שאי אפשר להבטיח תוצאות טובות בגוגל ויש את אלו המשוכנעים שזה תלוי במקדם האתרים ששילמתם לו.
שניהם לא לגמרי צודקים. לגוגל יש סוג של מצבי רוח (מאחר ואני לא משתמשת במושגים מקצועיים). זו חברה שממשיכה לשנות את המוצר שלה ולשפר את אפשרויות החיפוש והתוצאות ולכן הדבר יוצר שינויים. התזוזות בתוצאות החיפוש הן יחסית דינמיות (ביחס לתחום בו אתם עוסקים ולתחרות שיש בתחום העסק שלכם) וקשה לנבא אם המקדם שלכם באמת יצליח להוביל אתכם לחמשת התוצאות הראשונות. קידום באינטרנט היא עבודה שיווקית וכשהיא עובדת טוב זה סימן שמי שעבד על הקידום עשה זאת בצורה סיזיפית.
שיווק באינטרנט
שיווק באינטרנט הוא לא חיה מוזרה אלא חלק מעולם השיווק והפרסום היום. פליירים, נוכחות בעיתונים ופרסומות בטלוויזיה לא שונות מהותית מהפרסום והשיווק באינטרנט. פילוח קהילות ומציאת הקהל האולטימיטיבי שיצור לידים דורש השקעה השווה להשקעה של חברת פרסום ושיווק וכדאי למצוא מישהו מקצועי ועם ניסיון שיכול לספק תוצאות.
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה