כולנו מכירות את זה, הארון מפוצץ בבגדים אבל לא מתחשק לנו ללבוש דווקא את מה שבארון. הכול נראה לנו מיושן ולא טרנדי, מה נבחר ללבוש? תתפלאו. מה הוא הדבר שתלבשו הכי הרבה ולא משנה מתי קניתם אותו, הסוד של חנויות הבגדים שאולי לא שמתם לב אליו בפעם האחרונה שהלכתם לשופינג כדי לחדש את הארון.
עליי להתחיל בגילוי נאות, עבדתי במשך תקופה בחנות בגדים ובמשך התקופה הזו יצא לי להבחין בדבר מה שידעתי הרבה לפני כן אבל איפה שהוא סירבתי להאמין לו. אני קונת בגדים ידועה, אני אוהבת לקנות בגדים ואוהבת עוד יותר ללבוש אותם, תנו לי לצאת מהבית רק כדי שאוכל להחליף תלבושת.
מפורסמים וסלבריטאים עושים בדיוק את זה. הם יוצאים מהבית עם בגדים יפים כדי שעדשות מצלמות הפאפרצי יתפסו אותם לובשים את הבגדים שהם לובשים. וצוותי משטרת האופנה העולמית וזו המקומית ישמחו מאוד לומר את דעתם ולפרסם את התמונות החדשניות.
ומה בדרך כלל מקבל את מירב האהדה של הסטייליסטים ומבקרי האופנה הנצרכת (בניגוד לאופנה הנחשבת לאמנות או הוט קוטור), האמת שהבגדים הסטנדרטיים זוכים למרב האהבה. אבל לא תמצאו חנות שמוכרים בה במשך כל השנה את אותם הבגדים.
מחזוריות ענף הבגדים הוא אחת התופעות הצרכניות המדהימות ביותר. בגדים מתחלפים מהר יותר מסחורה בחנויות נעליים, חנויות המיועדות אך ורק לתיקים וכן הלאה, ובכל זאת מחקר מצא שאנחנו לובשות רק עשרים אחוזים מהבגדים שנמצאים בתוך הארון שלנו.
ולא רק זה, מחקר אחר מראה כי לקבוצה גדולה של נשים יש נטייה להחזיק בבגדים שהם אינן לובשות וגם אינן מתכננות ללבוש. הרגלי הצרכנות שלנו בכל הנוגע לבגדים יכול להשתפר מאוד אם רק נדע את מה שקנייני הבגדים ויצרניהם ומשווקיהם יודעים. בגדים טובים - נשארים לטווח הארוך לא רק באיכותם אלא גם בעדכניותם.
ומאחר והמשווקים יודעים זאת כדאי שאתן תדעו, שחנות הבגדים מחולקת לאזורים שונים. בוודעי חלקכן שמתן לב לתוויות השונות שיש לבגדים למרות שכולם הגיעו מאותה החנות. אך לא כולם הגיעו מאותו פס ייצור. חנויות גדולות כמו H&M, קסטרו ורנואר ורבים וטובים אחרים, מחולקים למחלקות בייסיק, האזור האלגנטי, והאזור הצעיר שהוא האזור הכי בולט בחנות והכי משתנה לטרנדים ומשווק הכי באגרסיביות.
אם תשימו לב היטב תוכלו לגלות שבאזורים שהם קצת יותר חבויים אך בכל זאת די גלויים, מסתתרים להם הבגדים החוזרים. אלו אותם הבגדים שאני ואתן, הצרכניות קונות יותר והם יחזרו שוב ושוב כל עונה. רמת הטרנדיות שלהם פחותה אך סביר להניח שניתן לשלב אותם עם בגדים אחרים בקלות גדולה יותר ולכן אנחנו קונות אותם יותר.
הבגדים הטרנדיים משווקים יותר באגרסיביות, אך תלבשו אותם פעם אחת או עונה אחת לכל היותר ואחר כך תרגישו לא טרנדיות, מיושנות ופתאום תבהו בעצמכן במראה ולא תבינו לאן ללבוש את הבגד שאתן עדיין אוהבות, ועלה לכם לא קצת, אבל הוא כבר לא מתאים לשום דבר. - וכאן בדיוק טמונה הבעיה, אנחנו צריכות להתאים את הבגדים שלנו לפני שאנחנו יוצאות מהבית כדי להרגיש נוח.
ישנם בגדים שנוטים להתאים עצמם יותר לגוף המשתנה שלנו. רזינו, השמנו, היריון כל שינוי גוף מוביל לערמת בגדים נטושה בארון. קודם כל דעו לכן, שמידה משתנה מחנות לחנות ולא כדאי לקנות דברים שלא יושבים עלינו טוב מרגע המדידה. צמוד מידי לעולם לא טוב, ובדים מסוימים שאינם לייקרה וכותנה לא יתאימו אם הגוף ישתנה ואכן גופנו משתנה כל הזמן.
בעת בחירת בגד יש לשים לב לסוג הבד שלו. היום יש מגוון רחב של בגדים זולים ויפים אך הבד שלהם ואופן התפירה שלהם לא יעמוד בכביסות ויהיה לא נוח ללבישה אחרי זמן מה ויראו מרופטים ודהויים.
בגדים צמודים מידי, טובים רק לתקופה מוקצבת אך טייטסים נמתחים יישארו יותר זמן בארון והם גם נוטים להיות יותר פרקטיים. - אם אתן הולכות לקנות בגד שדורש יותר מתיקון קטן אחד, אל תקנו אותו.
בגדים בעלי צבע מיוחד. - אתן לא תרצו ללבוש יותר מידי והבגד יימאס עליכן יותר מהר. בגדים מיוחדים כמו שמלת קיץ סרוגה, תלבשו בהנאה אולי פעם אחת ואחר כך לא תדעו מה לעשות בה.
הבגדים שחוזרים על עצמם שוב ושוב בחנויות בורציות טיפה שונות, הם הטרנדיים אבל הם גם אלו שהם מקובלים יותר על ההמון, וסביר להניח שאותם תלבשו שוב. וכן, אם שמעתם מישהי מתלוננת פעם שכל הבגדים בחנויות הם אותו הדבר, היא צודקת. אז כדאי לבדוק כמה חנויות ולמצוא את הורציה שמשלבת איכות ומחיר הוגן. - כי זה יהיה הבגד שיישאר אצלכם הכי זמן בארון ושאותו באמת תלבשנה.
ישנם הרבה בגדים ולי בארון יש כמה כאלו, שחוזרים כל עונה. שימו לב אליהם, אולי תרצו להרגיש מיוחדות ולא ללבוש את מה שכולן לובשות. אבל בחנויות הבגדים של הייצור הכבד (Mass Marketing) מחזירים את אותן החולצות, שמלות ומכנסיים באותה העונה שוב ושוב, מאחר ויש בהם משהו גנרי ונוח ללבישה והם יודעים שאנחנו בסופו של דבר נלבש אותם יותר ולכן גם הטרנדיות של הבגדים הללו לעולם לא יורדת.
כשאתן קונות בגדים תזכרו תמיד שלא תלבשו את כל מה שאתן קונות. לכן תמיד
תחשבו עם מה הבגד יתאים ולאיזה מקומות תוכלו ללכת איתו. והאם הוא יפה רק כי
עכשיו הוא טרנדי או שתוכלו ללכת בו גם בעוד ארבעה עונות.
הרי מה שטרנדי חולף.
הרי מה שטרנדי חולף.
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה