מה ההבדל בין כתיבה שיווקית, כתיבה לאינטרנט ו-SEO? ובכן, בין כל אלו יש כמה מאפיינים משותפים וכמה דברים שעלולים להיות סותרים. איזה כתיבה רצויה לאתר אינטרנט פרטי, ואיזה כתיבה מתאימה לאתר מסחרי? זו השאלה שבעצם עולה על ההבדלים בין הכתיבות השונות. איך נדע מה מתאים לנו?
מה זה כתיבה לאינטרנט?
כתיבה לאינטרנט כוללת את שני המרכיבים הכתובים בכותרת, כתיבה שיווקית וגם SEO שהוא הקידום האורגני המותאם למנועי החיפוש ובעיקר בשליטה הבלתי מעורערת Google. כתיבה לאינטרנט יכולה להיות יצירה של כל תוכן, בלוג, מאמר, כתבה, שיווק וקידום אתרים. כתיבה לאינטרנט היא עוד וריציה ללימודי הכתיבה והיא מתווספת אל תחום כתיבה המסורתי של כתיבה עיתונאית, כתיבת פרוזה, כתיבה אקדמית וכן הלאה. מאחר והאינטרנט הוא מדיום נוסף ושונה מאוד מעיתון או ספר, כתיבה לאינטרנט היא כתיבה ייעודית שמתאימה למדיום ולמשתמשים שלו.
בכתיבה לאינטרנט לומדים להכיר את המבנה של אתרי האינטרנט המארחים את התוכן שכתבנו, וכיצד לכתוב בצורה נכונה ואטרקטיבית לאותו המבנה. איפיון המשתמשים גם הוא שונה מאוד מהכתיבה המסורתית. משתמשי האינטרנט הם שונים מקוראי הספרים, המגזינים והעיתונים ולכן צריך להתאים את התוכן אליהם, ואל המכשירים שבאמצעותם המשתמשים יגלשו לאתר התוכן.
כיצד קידום אתרים קשור לכתיבה באינטרנט?
כיצד קידום אתרים קשור לכתיבה באינטרנט?
כתיבה לאינטרנט כמו שכתבתי קודם כוללת בתוכה מגוון סגנונות כתיבה. מלבד כתיבה שיווקית הקיימת גם במדיום המודפס, קידום אתרים הוא מאפיין שאינו קיים בכתיבה מסורתית ולו חוקים משלו.
קידום אתרים דורש מחקר ושימוש במילות מפתח אשר סביבן נכתב התוכן שלנו. בקידום אתרים ישנם חוקים הקשורים בעולם הקוד שיש להכיר אותם. לדעת לכתוב את הדברים הנכונים במקומות הנכונים בתוך האתר. כיצד לכתוב קישורים ולבצע הפניות בצורה נכונה. כתיבת התוכן בקידום אתרים יכולה להתעלם מאלמנטים אחרים מאחר וכל מטרתה הוא לקדם את האתר בדירוג מנועי החיפוש.
אם אתם רק רוצים לכתוב מאמרים בשביל עצמכם ולהעשיר את הידע הציבורי הקיים באינטרנט, קידום אתרים וחיפוש אחר מילות מפתח יפריעו לכתיבה שלכם. אבל זה לא אומר שזה לא יקדם אתכם במנועי החיפוש. בעיני רבים בעולם קידום האתרים SEO נחשב גם קצת לוודו, אלגורתימים, רובוטים ובוטים וכל מיני מונחים אחרים מעולם התכנות משתנים תכופות וקשה למקדמי אתרים לעמוד בקצב. אך הנושא נתון לויכוח.
כתיבה שיווקית לאינטרנט
כתיבה שיווקית לאינטרנט
כתיבה שיווקית לעומת זאת, היא כתיבה שנועדה לשווק מוצר מסוים ולמשוך אליה קהל. כתיבה שיווקית קרובה יותר לתחום הקופירייטינג וקיימת גם במדיות אחרות כמו למשל,בטלוויזיה, בעלונים, מודעות פרסומות וכן הלאה. כתיבה שיווקית באינטרנט מוסיפה אליה עוד כמה חוקים. באינטרנט יש את פייסבוק וטוויטר שדרכם ניתן לפרסם מוצרים ולהגיע לקהלים גדולים יותר. הצורך להבריק ברעיונות מיוחדים יותר גובר וגם הצורך באנשים יצירתיים שיודעים למשוך את תשומת לב הגולשים.
בחירת כיוון הכתיבה הרצוי לנו תלוי בצרכים של האתר שלנו ובמה שאנחנו רוצים לקדם. ב-SEO קיים עולם הסטטיסטיקה של המילים ושל מה עובד. כתיבה לשם יצירת תוכן לאתר יכולה גם לא להתחשב בקידום אתרים אבל כדאי מאוד להיעזר בחוקים לכתיבת תוכן באינטרנט שכן ייעזרו לאתר להיות מקודם במנועי החיפוש. וכתיבה שיווקית שבין היתר עובדת טוב יותר בדפי נחיתה דורשת יצירתיות והיכולת להשיג תשומת לב.
איפה לומדים כתיבה לאינטרנט?
לימודי כתיבה לאינטרנט ניתן למצוא, באינטרנט בצורה מקוונת. כמו כן גם את שאר תחומי הכתיבה. באותו האופן ניתן למצוא מוסדות אשר מלמדים כתיבה באופן כללי שבהם כמה קורסים מוקדשים במיוחד לנושא.
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה